2013. október 7., 07:30
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 11 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

2007 után ismét megrendezték a Budapest Rallyet, 2013-ban Szentendrét is érintette a verseny, ugyanis a szervizparkot a Dunakorzón rendezték be, valamint az első gyorsasági szakasz a Skanzen mögül a Sztaravoda forrás mellől indult, majd a Pap réten át érte el a visegrádi várat. Nagyon sok ember volt kíváncsi a raliautókra, tele volt a korzó vendégekkel. A szervezők elégedettek voltak a helyszínnel, a környékbeli pályákkal, úgyhogy bízhatunk benne, hogy jövőre is ellátogat Szentendrére a rali mezőnye.

[important]

Budapest-rali: tökéletes Turán

Kilencből kilenc gyorsasági szakaszt megnyert, s így a lehető legtöbb pontot begyűjtötte a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős a Taxi4 Budapest-ralin. Ami a bajnoki címért folyó csatát illeti: Kazár Miklós kilencpontosra növelte az előnyét Herczig Norberttel szemben.

A szakadék széléről táncoltak vissza. És ez nem valamiféle találó hasonlat, hanem maga a valóság. Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Budapest-rali második gyorsasági szakaszán lecsúszott az útról. Nem nagyon, úgy három-négy métert, csakhogy három-négy méterre az úttól már éppen egy meglehetősen mély szakadék tátongott. Valami „kiharapott” egy darabot a felniből, de csodák csodájára nem kaptak defektet, sőt, a védőangyaluk még vissza is tessékelte a Fordot az útra. Ja, és megnyerték a gyorsasági szakaszt. De nem csak azt, az összeset!
Kilenc gyorsasági, kilenc szakaszsiker. Ezt hívják  úgy, hogy tökéletes verseny.
„Egyszerűen minden klappolt – kár, hogy nem most kezdődik a bajnokság – mosolygott Turán, aki egymás után már a második futamot nyerte meg, viszont az első hármon nullázott, de még így is felzárkózott az összetettben a harmadik helyre. – Bíztam benne, hogy a mindenki számára ismeretlen pályák kedveznek nekünk, így is lett.”
A verseny másik érdekessége az országos bajnoki címért küzdő Kazár Miklós és Herczig Norbert különcsatája volt. Először úgy tűnt, utóbbira mosolyog a szerencse, hiszen Kazár reggel némi közúti galibába keveredett egy rendőrrel és késett két percet (húsz másodperc büntetés), majd kapott egy defektet. A rajongók már dörzsölték a tenyerüket, hiszen ha Herczig második, Kazár harmadik, akkor az idényzáró Mecsek-ralinak egypontos különbséggel vágtak volna neki. Az lett volna csak a tűzijáték! De indokolt a feltételes mód, mert az utolsó körben Herczig gumiját is kicsípte valami, 12 kilométert tett meg defekttel, s visszacsúszott a negyedik helyre.
„Vérbeli rali volt, nagyon élveztem, de a végére elszontyolodtam” – mondta Herczig.
„Elment a hajó, majd visszajött. Így könnyebb lesz a Mecsekben” – reagált a címvédő Kazár, aki mögött a harmadik helyen idei első dobogós helyezését megszerezve Bútor Róbert és Tagai Róbert ért célba – a két WRC mögött egy Peugeot Super2000-essel.
„Úgy kellett ez a siker, mint egy falat kenyér. Rettenetesen nehéz verseny volt, de nem fáradtam el úgy, mint amikor gondjaink voltak”  – mondta Bútor.

TAXI4 BUDAPEST-RALI, AZ OB 5. FUTAMA
Abszolút végeredmény: 
1. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Ford Focus WRC) 57:28.7, 2. Kazár, Szőke (Maximmun Racing, Citroën C4 WRC) 2:10.7 perc hátrány, 3. Bútor, Tagai R. (TBR Racing, Peugeot 207 S2000) 2:39.3 p h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Kazár Miklós, Szőke Tamás 91 pont, 2. Herczig, Bacigal (Škoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 82, 3. Turán, Zsiros 50

Forrás: Nemzeti Sport Online – Tóth Anita

[/important]





[fbphotos id=649145898452962]