2021. augusztus 24., 17:36
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 3 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A Duna Menti Regionális Vízművek Zrt. – melynek tulajdonosa a Magyar Állam – megértést és türelmet kér. Jelenleg a kerékpárút építése és korszerűsítése során elkövetett hiba szakszerű kijavítása zajlik. A szerelőaknákat árvízbiztos, árvízi védekezés esetén nagy terhelést bíró módon kell kialakítani, ami nagyobb beruházást jelent, az egyedi vasbeton elemek tervezése, legyártása hosszabb időt vesz igénybe. Az elhúzódó beruházás azonban senkit nem ment fel a szabályok betartása alól: „a lezárt területre lépni tilos és balesetveszélyes. Kérjük, se kerékpárral, se gyalog ne használják a lezárt szakaszt!” Erre figyelmeztet a behajtani tilos tábla, az elkorlátozás, a jelzőszalag, a lezáró elemek, a figyelmeztető tábla. Mindezek ellenére sokan úgy gondolják, hogy ez rájuk nem vonatkozik, mi több, mások testi épségét kockáztatva a jelzéseket eltávolítják.

A lezárást jelző korlátok, táblák, elválasztó elemek eltávolítása a közlekedés biztonsága elleni bűncselekménynek minősül. Mivel szándékos cselekedetről van szó, súlyos büntetést von maga után abban az esetben is, ha baleset nem következik be. Ezért a Szentendrei Rendészeti Igazgatóság lopás vétsége, valamint a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt ismeretlen elkövető(k) ellen tett feljelentést a Szentendrei Rendőrkapitányságon.

A lezárt szakaszon a Dunamenti Regionális Vízmű (DMRV) helyreállítási munkákat végez. A szennyvízcsatornában keletkezett dugulás miatt a kerékpárutat több helyen fel kellett bontani, mert a kerékpárút építése során a kivitelező a szerelőaknákat befedte, leaszfaltozta. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházása során a jelenleg lezárt szakaszt korszerűsítették, de a szerelőaknák rendeltetésszerű kialakítására nem került sor.*
A jelenlegi helyreállítás során úgy kell kialakítani a szerelőaknákat, hogy azok – szükség esetén – rendeltetésszerűen használhatók legyenek. Mivel a kerékpárút a gáton fut, ezért az aknák kiépítéséhez, fedéséhez egyedi vasbeton elemeket kell terveztetni és legyártatni, amelyek árvízbiztosak és az árvízi védekezés során a teherautó-közlekedést is elbírják.
A Dunamenti Regionális Vízmű Zrt. (DMRV) árajánlatokat kért be a beruházásra, a kivitelezés hamarosan elkezdődik. A beruházással a kerékpárút építése során elkövetett hibát felszámolják, és így biztosított lesz az aknák  rendeltetésszerű használata, illetve megfelelnek az árvízvédelmi előírásoknak is. A DMRV türelmüket és megértésüket kéri. (Erről részletesen korábbi cikkünkben írtunk.)

  • Kérjük, hogy mindenki vegye komolyan a lezárást: a területre lépni tilos és balesetveszélyes!
  • Kérjük, hogy a lezárásra figyelmeztető jelzéseket, korlátokat ne bontsák el, ne kockáztassák mások testi épségét!
  • Kérjük, hogy a kerékpárosok is tartsák be a közlekedési szabályokat, rájuk is vonatkozik, hogy lezárt területre behajtani tilos!

* Helyreigazítás (2021.09.22): A cikkben szereplő téves megfogalmazással szemben az említett szerelőaknák az elkészült új Dera-patak feletti hídtól északra, a több évvel ezelőtt más beruházásban megépített kerékpárút szakaszon helyezkednek el, ezáltal nem képezhették részét a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult kerékpárútnak.