A molinón: Molnár András - www.szentendre.hu
2018. július 13., 15:09

Ifjabb Molnár „Axl” András a Drift Európa Bajnokságon a 2. helyet szerezte meg összetettben 2016-ban és 2017-ben is. A 25 éves autóversenyzőnek az édesapja is versenyez, de ő most betegség miatt kihagyja a szezont.

Milyen verseny a drifting? Hogyan képzeljük el?
Ez a verseny kontrollált keretben való haladásról szól. Az autó elveszíti tapadását, és a hátsó keréknél túlforgás jön létre, vagyis nagyobb a sebessége, mint az első kerekeké. Ez a drift. Tehát kifejezetten a hátsókerék-meghajtású autók versenye, melyhez tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A sportág nagyon hasonló a raliversenyhez, azonban nem csak az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika is.

Ha az értékelésnél mindezeket figyelembe veszik, akkor nincs meg a szubjektivitás veszélye?
Semmiképp, ugyanis a versenybírók egy GPS-alapú telemetria rendszer segítségével pontoznak, melynek szenzora be van építve a versenyautókba. Így egzakt módon tudják ellenőrizni a szöget, az autók sebességet, a pályán való elhelyezkedést.

Milyen eredményeket ért el idáig?
Négy versenyszezon van mögöttem. A tavalyi és tavalyelőtti Európa-bajnokságon egyaránt második lettem, illetve 2017-ben a magyar bajnoki címet is megszereztem. Az előtte lévő két évben a Magyar Bajnokság másodosztályában versenyeztem, ahol összetettben 2., illetve 3. helyet értem el. Technikailag kellett fejlődnöm a jobb eredmény elérése érdekében.

Mennyire költséges sport a driftingezés?
A motorsporton belül nem tartozik a legdrágábbak közé, lényegesen olcsóbb, mint például a ralizás, amelynek éves költségvetése 100 millió forint felett van, miközben a driftingezés „mindössze” 15-20 millió között. Ennek ellenére szponzorok nélkül nem tudnám csinálni, sokat köszönhetek az engem támogató Markom Racing Team-nek.

Milyen autóval versenyez?
Két éve új, saját autóval, melynek tulajdonképpen csak a hajtáslánca változott, a kasznija nem. Egy általunk megbízott cég építette, ők is szervizelik. Azt tudni kell, hogy ezeket az autókat utcán, tehát a hagyományos közlekedésben nem lehet használni.

Mennyit és hogyan edz?
Edzésre a jelenlegi anyagi körülmények között nincs lehetőségem. Az ellenfeleim heti szinten edzenek, tehát velük szemben eleve lépéshátrányból indulok. Sajnos az nem elég, ha az ember beleteszi a szívét-lelkét ebbe a sportba, mert még annál is többet kell. De örülök annak, hogy már két éve – köszönhetően a szponzoromnak – félállásban vagyok, ami óriási lehetőség, e nélkül nem tudtam volna a tavalyi eredményeket elérni. Abban bízom, hogy kemény munkával és támogatók segítségével emelni tudom a színvonalat, és akkor főállásként versenyezhetek.

Milyen tervei vannak a közeljövőben?
Célom, hogy a sportág lehető legmagasabb szintjén versenyezzek, és kihozzam magamból a maximumot, versenyzőként és magánemberként is.