2020. január 5., 10:17
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 4 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Részlet az emlékeztetőből:
Résztvevők: az érintett települések polgármesterei, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos, Pest megye Közgyűlésének elnöke, NIF, KMSZ, NFM képviselői

„…az országos kerékpárút-törzshálózat részét képező kerékpáros útvonal Dömös-Budapest szakaszára vonatkozóan eddig csak az ismert megvalósíthatósági tanulmányok készültek el, de tovább még nem jutott a fejlesztés.”
„…Nemrég készült egy kormány-előterjesztés 32 milliárd forintos keretösszegről, amely a turisztikai szempontból „eladható” projektek megvalósítását célozza. … A fejlesztések közül a legnagyobb forgalom – megfelelő minőségi színvonal és szolgáltatások megvalósítása esetén – az EV6-os Magyarországi szakaszán várható az osztrák szakasz ismert forgalmi adatai alapján.”
„… a kerékpárutat 2-3 éven belül meg kell valósítani… A felfestéses megvalósítást a kormány egyáltalán nem támogatja, hiszen ezen az útvonalon 200-300 ezer ember biztonságos közlekedését kell megoldani.
…A jobb parti, ill. a Szentendrei-szigeti útvonal…, utóbbi egyszerűbb,  de a szigeti  változat a két híd miatt  kb. 4-5 milliárd forinttal több, mint a jobb parti.
A tervezésnél pedig számos akadályra, késleltető körülményre lehet számítani (pl. természetvédelem stb.).
… november 15-ig elkészítik a kormány előterjesztést (nyomvonal Szentendrei-szigeten történő tervezéséről)”
… A kerékpárút teljes megvalósítása szükségessé teszi a budapesti viszonyok rendezését, és le kell küzdeni a felmerülő jogi akadályokat (természetvédelem, vízbázis, árvízvédelem stb.) is.