2017. március 7., 09:43
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 7 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

Akadálytalan haladást biztosít a 2016 decemberében bevezetett optimális forgalomirányítási rendszer a 11-es út szentendrei szakaszán a reggeli csúcsforgalomban. A Magyar Közút n. Zrt. dinamikus haladást segítő fejlesztését egy kora tavaszi reggelen tesztelte a város polgármestere.

Végig zöld jelzésen haladhatott át a hétköznap, kora reggel a 11-es út forgalmát tesztelő polgármesteri autó a főút szentendrei szakaszán. Verseghi-Nagy Miklós januárban jelentette be, hogy az önkormányzat több éves, kitartó lobbitevékenysége eredményeként a Magyar Közút N. Zrt. egy, a dinamikus haladást segítő fejlesztéssel és a forgalomirányítás megújult programozásával megteremtette a jelenlegi körülmények között megvalósítható optimális forgalomirányítást a város legproblémásabb útvonalán. Az új rendszert, melyhez nettó 28 millió forint értékben cseréltek és korszerűsítettek forgalomirányító berendezéseket a 11-esen, azért nem lehet zöldhullámnak nevezni, mert az érintett belterületi útszakaszon két lámpa nélküli gyalogátkelőhely is üzemel. A lámpák azonban úgy vannak beállítva, hogy a megengedett sebességgel haladók akadálytalanul utazhassanak a főváros irányába. A reggeli órákban a Budapest felé tartó forgalom kap elsőbbséget, míg délután a főváros felől Szentendre irányába haladóknak kedvez a forgalomirányítás.