2017. április 28., 09:39
Felhívjuk az Olvasó figyelmét, hogy ez a cikk több, mint 7 éve jelent meg, ezért elavult információkat tartalmazhat.

A Kökény utcában rendezték meg az utcafórumok következő állomását április 25-én Pintér Ádám képviselő, Verseghi-Nagy Miklós polgármester, dr. Török Balázs városfejlesztési alpolgármester és Nagy Attila kabinetfőnök részvételével. Mint kiderült, a terület fő problémái: a vízelvezetés hiánya és a közlekedési nehézségek.

  • Vízelvezetés

A lakók szerint körzetükben nagyon sok helyen, különösen a Barackos út alsó szakaszán, a nagy esőzések után összegyűlik az esővíz, mely időnként az autók tengelyéig ér. Felhívták a figyelmet, hogy az utca alján lévő vízelvezető-rács elzáródott, és nincs összeköttetésben a közelében lévő patakkal. Török Balázs elmondta, hogy a város teljes területére elkészült egy átfogó vízrendészeti tanulmány, melyek még nem kivitelezési tervek, ezeket részegységekre kell bontani. A vízelvezetést alulról, vagyis a Sztelin-pataktól kell kezdeni, és onnan haladni felfelé.

 

  • Közlekedés

A lakók panaszolták, hogy a Cseresznyés úton gyalog közlekedni életveszélyes, sebességkorlátozásra lenne szükség. Az út alján ugyan van egy 30-as tábla, de ezt egy kis mellékutca megszakítja. Sokan nem tartják be az út alsó részén az egyirányú közlekedési rendet.

Szerintük aránylag olcsó megoldás lenne, ha legalább a két fő úton, a Barackoson és a Cseresznyésen köteleznék a lakókat a közterületet szűkítő, szabálytalanul kihelyezett akadályok, mint például a támfal, kövek, sövény, virágtartók elbontására. Ha a lakók ezt felszólításra nem teszik meg, akkor bontsák el a város költségén, és terheljék rá az ingatlantulajdonosokra. Elhangzott még, hogy a Fenyő és a Balázs Árpád utcákat célszerű lenne egyirányúsítani. Kérték, hogy bontsák el a Fenyő utcában szabálytalanul épített három óriási fekvőrendőrt. Elmondták, hogy sok helyen nem tartják be a súlykorlátozást, előfordult, hogy emiatt a vízcső is eltört. A Barackos út és a 11-es kereszteződésénél szélesíteni kellene az utat, mert az Eper utcából jövők miatt nem biztonságos.

Pintér Ádám elmondta, hogy a lakók kérésre gyalogos-kerékpáros felfestést terveznek a Cseresznyés úton a biztonságosabb közlekedés érdekében. Ezzel kapcsolatban több érv és ellenérv is elhangzott. Voltak, akik szerint ennek semmi értelme addig, amíg az utat nem szélesítik, mert egyes szakaszokon nagyon szűk az út, mások szerint viszont rövid távú megoldásként hasznos lehet, mert figyelemfelkeltő jelzés az autósoknak.

Török Balázs hozzátette, hogy korábban kellett volna gondolni arra, hogy a hegy beépülése esetén szélesebb útra lesz szükség, mert most már az útszélesítés és a vízelvezetés megoldása sokkal költségesebb. Az önkormányzat egyelőre annyit tehet, hogy felfestik a jeleket, az akadályokat pedig elbontatják vagy elbontják. A kisajátítás, útszélesítés, járdaépítés csak a hosszú távú tervekben szerepel.

A polgármester a súlykorlátozással kapcsolatban elmondta, hogy a kamerarendszer kiépítése már folyamatban van, a Fenyő utcában lévő fekvőrendőrök elbontására pedig már megvan a javaslat.

 

  • Köztisztaság

A lakók szerint javítani kellene a szolgáltatások minőségét, mert például a zöldhulladékot többszöri kérésük ellenére sem vitték el, a buszmegállókat nem takarítják, hókotró pedig egész télen nem járt a kisebb utcákban. A polgármester szerint mindent megtesznek a szolgáltatás minőségének javítása érdekében, és szerinte javult is. A hókotrásra kijelölt területet bővítik a következő télen. Abban egyetértés volt, hogy első lépésben mindenkinek a saját háza előtt kellene rendet tartani.

 

  • Útépítés, karbantartás

A lakók elmondták, hogy Pismányban vannak még földutak, illetve sok helyen kellene kátyúzni. Szerintük a kátyúzást nem végzik hatékonyan, mert előfordul, hogy háromszor is kimennek egy utcába, bár ennek az is lehet az oka, hogy a parkoló autók útban vannak, ezért szerintük a lakókat értesíteni kellene a munkavégzés előtt. A polgármester elmondta, hogy idén 6000 nm kátyúzását irányoztak elő augusztus végéig. Szentendrén 120 km földút van, melynek aszfaltozása önmagában 10 milliárd forintos tétel lenne. Hozzátette, hogy már az idei évtől pár száz millióval növelni tudták a fejlesztésre szánt összeget.

 

  • Egyéb témák, javaslatok

Pismányban elszaporodtak a vaddisznók, a patkányok, nyestek, mert sok a lakatlan, elhanyagolt terület. A polgármester kérte, hogy az ügyfélszolgálaton tegyenek bejelentést, mert a patkányokat irtják, illetve a vaddisznókat kilövik.

A közvilágítással kapcsolatban elmondta, hogy idén az egész városra kiterjedően elkészül az új rendszer tervezése, a kivitelezésre jövőre kerül sor.

Pismányban több helyen okoz gondot, hogy az ingatlantulajdonosok a házukhoz vezető szolgalmi utat aszfaltozták, így a jobbkéz-szabály értelmében elsőbbségük van, mert a KRESZ nem tesz különbséget magán- és közút között. Kérték a lakók, hogy az ilyen helyekre tegyenek ki táblákat.

Kiderült, hogy sok helyen nincs utcanévtábla. A polgármester elmondta, hogy folyamatban van a házszámozások felülvizsgálata, és ahol ezt már rendezték, oda olyan utcanévtáblát tesznek ki, amelyeken a házszámok is szerepelnek.

A szabályozási tervvel kapcsolatos kérdésre Verseghi-Nagy Miklós elmondta, hogy a HÉSZ szeptemberben léphet életbe. A kisajátításnak nincs konkrét határideje, ez hosszabb távú terv, viszont új ház építése esetén először a telekalakítást kell végezni, utána adják ki az építési engedélyt. A kisajátítás a telek beépíthetőségét nem szűkíti.

A Szentendrei-szigetre vezető kishíddal kapcsolatban Verseghi-Nagy Miklós tájékoztatta a lakókat, hogy gyalogos kerékpáros híd épül az EuroVelo 6 kerékpárút részeként, amely Kisoroszinál visz be a szigetre, és – a vízügyi hatástanulmány alapján – valószínűleg a Határcsárdánál vezet ki a szigetről. Ennek a helyszínnek előnye, hogy városunk teljes belterületi részén meg kell épülnie a kerékpárútnak, vagy ahol már megvan, ott megtörténhet a felújítása.